Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snabb genomgång av Röglerykten

Det "intressanta tipset" jag hintat om är att jag fått trovärdiga uppgifter som säger att Andreas Lilja vill flytta hem till Helsingborg efter säsongen. Om så skulle vara fallet så lär Rögle veta om det.
Det som får mig att tveka är att Andreas själv tydligt sagt att han ville spela i NHL två år till. Att han dessutom sitter på kontrakt med Flyers en säsong till är en annan sak som talar emot.

Dan Tangnes sa ju till mig (läs här) att Lilja var hans drömvärvning och de senaste åren har NHL-veteranen noga övervägt om han skulle flytta hem för gott eller inte. Han har barn i skolåldern som fäller en avgörande roll.

-----

Andra som det ryktats om.

Vic Bartley, vars Milwaukee har åkt ur slutspelet är ett namn många hoppas på. Nashvilles säsong måste ta slut innan vi kan få något besked där. Han sitter på kontrakt även över nästa säsong där borta. För ett par timmar sedan twittrade Bartley, "Last night in Milwakee".

Ryan Vesce, den 30-årige forwarden har avslutat säsongen i KHL och han är numera fri att gå var han vill. Efter en skadetyngd säsong så lär han vara revanschsugen. Vill Torpedo Nizhny Novgorod har honom kvar? Förra säsongen var han vass med 48 poäng på 51 matcher så både laget och ligan vet vad han kan.

Fabian Brunnström, känns väldigt avlägsen. Fick höra redan innan Detroit åkte ut att han inte ville till Rögle redan nu. Dessutom har Detroit uttryckt sin önskan över att få behålla honom.

Jared Ross, ska finnas på Pelles önskelista. Jag skrev det redan för två veckor sedan (läs här). När jag pratade med Pelle i fredags så bollade jag namnet med honom, "jag kommenterar ingenting" sa han kort.

Corey Locke, är ett namn jag fått från två av varandra oberoende källor. Hans Binghamton har avslutat säsongen och Locke är fri att lämna då hans kontrakt gått ut. Räkna dock med att poängmaskinen lär ha många ögon på sig.

Mathias Tjärnqvist, där känns det som att det kan hända något när som helst. I fredags ringde jag snabbt upp honom, "Inget är klart men ring lite senare så får vi se".

Mattias Sjögren, åkte ju över till Washington Capitals ganska omgående efter det att Färjestad åkt ur slutspelet. Han har inte varit aktuell för att få spela i Stanley Cup och frågan är, är "Sjöa" verkligen beredd att harva i AHL när han nu fått känna på hur långt steg han har kvar till NHL-spel? Han har kontrakt en säsong till men att han skulle hamna i Rögle ändå ser jag inte som någon skräll.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.