Blogg listad på Bloggtoppen.se

Silly season - Jared Ross placeras i Rögle

Som ni förstår, det är vansinnigt mycket rykten som går just nu. Det gäller att sortera dem men på ett märkligt sätt har detta namn dykt upp, Jared Ross

Jared är en 29-årig forward som senaste säsongen vräkt in poäng i ERC Ingolstadt i tyska DEL, 60 poäng på 61 matcher. Innan han anlände till Europa och Tyskland hade han sex säsonger i AHL i bagaget. Där har han imponerande statistik, 298 poäng på 394 matcher. Han har nosat på NHL-spel, 13 matcher. Där anses han vara för liten (175 cm och 75 kg).

Uppgifterna kommer ifrån en läkare i Ingolstadts team som har ett sommarhus utanför Malmö där han/hon befinner sig just nu, säsongen har precis avslutats för ERC Ingolstadt. Han/hon hade berättat för sin granne som kände till mig, "Rögle har visat tydligt intresse för Jared Ross som är vår stjärna och gett honom ett erbjudande". Det låter helt "Silly", jag vet men de uppgifterna jag fått låter faktiskt helt trovärdiga. Pelle Svensson och Roger Hansson har ju sina kontakter där nere i DEL så visst lär man ha koll.

Eliteprospects beskrivning ser ut så här.

"En snabb center med fina offensiva kvaliteter. Skicklig passningsspelare och skytt. Ross arbetar hårt för laget och sliter frenetiskt för att kompensera sin ringa storlek. Duktig tekare."

Som sagt, det är många rykten som cirkulerar. Jag har jagat Timmy Pettersson (lagkamrat i Ingolstadt) för att snoka det hållet men han har inte gått att nå. Har grävt hela kvällen, har även försökt nå tränaren Rich Chernomaz för att få lite bekräftelse där men inget svar än i någon telefon.

Ta det som ett löst rykte, får jag mer "kött på benen" så lägger jag fram det. Eftersom jag vet att ni törstar efter namn så valde jag att släppa det innan jag fått tag på mer info där. Det är ju "Silly Season".

Jag vet att Pelle varit i kontakt med Damien Fleury, Niklas Fogström, Mathias Tjärnqvist, Alex Barta (enligt Mrmadhawk) och nu Jared Ross som däremot känns inte lika bekräftat.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.