Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lägesrapport med "Masken" - "Vi för diskussioner"

Trots att solen skiner och semestern närmar sig så är vi många som redan nu längtar efter hockeyn. Det har man egentligen gjort sedan det tog slut.
 
Jag ringde upp "Masken" idag för att höra lite hur allt går, inte bara med nyförvärv till A-lag utan även hur han ser på eventuella samarbete med klubbar uppåt och nedåt. Jag passade även på att fråga lite om vad som händer med Oskar Norlöv.
 
Den där centern man söker, den är man vädligt nyfiken på. Ska jag vara ärlig så har jag inte den blekaste aning om något alternativ där. Lyssnar man på "Masken" så behöver det inte vara alltför långt borta nu.
 
- Det vet man aldrig. Det kan går väldigt snabbt men samtidigt så har vi ingen brådska. Vi har tentakler ute och för diskussioner med spelare, säger Rögles sportchef till gronvitasumo.se
 
Väntar du in och ser vad som händer där borta?
 
- Intressanta spelare finns redan nu på marknaden men de flesta vill väl avvakta och se om de kan få något där borta. Free agent-marknaden öppnar den 1 juli och då lär det bli rejäl rörelse.
 
Rögle har sju träningsmatcher spikade. Det kommer inte att bli fler än så.
 
- Vi kommer inte att spela fler än de vi bestämt. Vi har sagt nej till några förfrågningar för vi anser att detta känns bäst för oss. En ny grupp som ska få träna ihop sig ordentligt.
 
Rögles trupp tränar på för fullt. Tre spelare saknas och det är Andreas Lilja, Tim Kunes och målvakten, Brandon Maxwell. De har ännu inte anslutit men kommer att göra det i god tid innan man går på is.
 
- Lilja kommer hem i mitten på juni och de andra lär komma i slutet på juli.
 
Igår skrev Helsingborgs Dagblad om ett fortsatt samarbete med Helsingborg. När jag tar upp den biten med "Masken" så låter det så här:
 
- Jag har pratat med Pelle om det där. Det ligger ju nära och klubbarna har en bra relation till varandra. Jag skulle bli förvånad om ingen spelare hos oss spelar någon match där i vinter, säger "Masken".
 
Kan det bli aktuellt med ett samarbete med någon elitserieklubb eller det är inget du söker?
 
- Man kan ha samarbete med alla klubbar beroende på skador och tillgång under säsongen. Det är inget vi söker efter utan först och främst ska vi bygga våra egna lag.
 
Uppgifter till mig sa att Norlöv var på glid över, hur ser det ut med det?
 
- Inget vi hört. Jag har pratat med hans agent men han har inte sagt något sådant.
 
Gath sa att ni inte kommer att värva in något till J20. Är det fortfarande så?
 
- Som det ser ut nu så kommer vi inte att ta in något. Det beror lite på vad som händer framöver. Vi har bra spelare i våra juniorlag redan.
 
På torsdag håller Rögle årsmöte, då kommer "Masken" inte att vara på plats. Det är ju mer en sammanfattning från det gångna året medans sportchefens fokus ligger på framtiden. När han flyttar ner är inte spikat men det börjar närma sig.
 
- Jag har boende klart där nere och jag kommer att flytta ner så småningom. Jag är inte riktigt klar här uppe ännu.
 
Vi får vänta och se vad "Maskens" nästa drag blir. Hittills är han väldigt nöjd med lagbygget.
 
- Det ser jättebra ut och jag är nöjd med truppen. En äregirig ung trupp som tränar jäkligt bra.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.