Blogg listad på Bloggtoppen.se

Panelin-Borg - "Björn är den bästa tränaren jag har haft"

 
 
Idag får Victor Panelin-Borg äntligen spela från start, med all rätt. Tyvärr krävdes det att Kukkonen skadades innan den enda egna Röglebacken skulle få istid.
 
- Det kändes lite ringrostigt, men jag tycker ändå att jag kom in i det bra. Det suger att sitta på bänken, så det var kul att få vara med och bidra, säger Victor till Helsingborgs Dagblad.
 
Helsingborgs Dagblad har snackat med Victor om lite allt möjligt och givetvis frågat om både framtid och om Björn Hellkvist. Att Malmös nye tränare betytt mycket för just Victor, det är inget han hymlar om:
- Det är jätteroligt att han är tillbaka. Björn är den bästa tränaren jag har haft och han betyder fortfarande mycket för mig. Han har alltid trott på mig och jag har honom att tacka för hur mycket som helst.
 
Att det blev Malmö svider oerhört för många men Panelin-Borg förstår Björns beslut.
- Jag hade jättegärna sett honom här i Rögle och jag vet hur mycket han brinner för den här klubben, men det är så här i hockeyvärlden och jag står bakom hans beslut.
 
När tidningen snackar framtid så är det precis samma saker som jag också hört flera gånger under säsongen. Panelins kontrakt går ut och vad jag förstår så har inget nytt kontrakt så här långt.
- Mitt kontrakt går ut och jag vet ingenting om nästa säsong. Det är första gången jag är i den här situationen så det är lite jobbigt. Vi får se vad som händer, säger Victor själv om situationen.
 
Alla som följer mig vet hur jag ser på detta med att Panelin-Borg inte får mer istid än vad han fått. Att han som enda egna Rögleback inte får spela trots att han är betydligt jämnare och bättre än många av de andra är för mig och många andra väldigt konstigt. När man snackat med olika Röglevänner så säger alla samma sak, det är ingen som förstår denna situation. Nu är han med och det är vi glada för.
 
När jag gjorde en intervju med Panelin-Borg så fanns det inget nytt kontraktsförslag att ta ställning i och enligt mina uppgifter så har Rögle fortfarande inte erbjudit något inför kommande säsong.
 
Nu lägger vi detta åt sidan för stunden och riktar alla blickar mot Timrå där Rögle spelar säsongens absoluta ödesmatch ikväll..

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.