Blogg listad på Bloggtoppen.se

Panelin om dåtid, nutid och framtid - "Framtiden är ljus"

 
Även om det gått tungt och spelare inte levererat enligt förväntningarna så finns det några undantag, Victor Panelin-Borg är ett av dem. Sedan han stod upp för laget när Trojas Ahlén levde rövare i Lindab så har Rögles polis tagit ett enormt kliv. För ett år sedan satt han fast på Tangnes bänk och trots att andra backar visade dålig form så fick Victor fortfarande nöta bänk. Nu, ett år senare, så är han en av Rögles mest betydelsefulla backar. Defensivt är han kanske lagets största klippa tillsammans med Kukkonen. Därför var jag intresserad av att höra Victors egna tankar, både om säsongen och även om framtiden. Kontraktet med Rögle går ut efter säsongen och än har han inte fått höra något.
 
Jag och många med mig skulle bli förvånade om Pelle inte förlänger med backen med det största Röglehjärtat.
 
Kvalserien närmar sig efter en tung ödesvecka. Hur ser du på avslutningen nu. Har ni spelare ställt in er på kvalserien nu?
- Som alla förstår så blev förra veckan inte alls som vi hade tänkt oss. Jag tycker att vi gick in med en bra känsla men resultaten visade tyvärr något annat. Nu står vi där vi står och det enda vi kan göra nu är att titta på den uppgift som kommer härnäst, såväl match som träning. Vi ska bli bättre varje dag för att i slutet av säsongen vara riktigt starka, säger Victor Panelin-Borg till gronvitasumo.se.

Vad kan du annars säga om säsongen. Varför har ni inte riktigt lyckats?
- Hade jag haft svaret på det så hade jag mer än gärna delat med mig av det, och då hade jag gjort det i ett tidigt skede. Det är en mix av många små saker som har gjort att vi står där vi står idag. Man kan tex. titta tillbaka på början av säsongen där vi hade många förluster med uddamålet. Hade vi istället vunnit dessa så hade vi kanske fått en ordentligt boost i självförtroendet som burit oss. Men det viktiga är nu att lägga det som varit bakom oss, hur mycket jag och hela laget än vill så kommer vi inte kunna ändra på det. Däremot har vi ett fantastiskt läge att avsluta säsongen på ett bra vis.

För egen del, du har gått från klarhet till klarhet och enligt mig blivit bara bättre och bättre. Hur ser du på ditt steg från allsvenskan till Elitserien?
- Det är väldigt svårt för mig att jämföra och förklara hur steget har varit mellan AS och ES med tanke på att jag inte spelade speciellt mycket i slutet på förra säsongen. Jag tycker personligen att det har gått helt okej för egen del. Till stor del pga att jag känner mig fräschare i kroppen men också för att jag fått mycket speltid. Jag har känt mig delaktig och behövd på ett annat vis i år vilket också gjort att jag känner att jag kunnat ta ett större ansvar. Sen får man inte glömma bort att jag blivit ett år äldre och betydligt mer rutinerad, haha.

Lintner och Pavlin, två sena förstärkningar som kom in i truppen sent. Vad betyder de för laget. Anser du att det var den typen av spelare ni behövde?
- Lintner kom in och gjorde skillnad direkt tycker jag och är en fantastisk tillgång i PP. Han är en härlig individ att ha i laget som alltid har ett leende på läpparna utan att för den sakens skull vara "plojig". När det gäller Pavlin så har jag inte hunnit träffa honom så mycket. Han var med en träning och en match innan han åkte iväg med landslaget.

Om vi ser framåt, du borde väl snart krita på ett nytt kontrakt. Hur ser du på framtiden?
- Att den är ljus och att vi kommer att ha ett lag i Elitserien i Ängelholm även nästa säsong. När det gäller mig själv så har jag faktiskt ingen aning om hur framtiden ser ut eftersom jag sitter med ett utgående kontrakt. Om jag ska krita på något nytt kontrakt eller inte ligger inte på mitt bord utan jag kan bara fokusera på det som återstår av säsongen, och göra det riktigt bra, säger Panelin och berättar att han inte hört något från Rögle om framtiden.
 
 
Fem snabba med Panelin
 
Skön tackling eller mål - Beror helt på läge i matchen.. Borde tackla mer. Samtidigt känns det som att första målet borde komma snart.
Flyg eller buss till bortamatcherna: Flyg.
Så slår du ihjäl dötiden under resorna: Jag försöker sova så mycket som möjligt.
Bästa forward du mött i år: Bud Holloway har lyckats bra mot oss.
Bästa backen du lirat med någonsin: (Christoffer) Persson under mitt första år i A-laget. Han var inte den med störst verktygslåda men det kändes alltid bra när vi spelade ihop.
 
När Rögle åkte ur 2010 bröt Mattias Sjögren ut i tårar och det sved oerhört att inte kunna rädda kvar Rögle i hockeyns finrum. Nu liksom då sitter vi i ett liknande läge, många importer som inte lär gråta alltför många tårar vid en degradering. Däremot finns det en grönvit stomme denna gång där klubbmärket betyder mer än lönen, en av dem heter Victor Panelin-Borg.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.