Blogg listad på Bloggtoppen.se

Idag drar det igång

Nu är det dags att tömma och glömma. Idag inleds säsongen 13/14. Hur upplägget ser ut för A-laget har jag redan skrivit om i stora drag. Läs här.

 

Även J20 drar igång idag och jag ringde upp Gath igår för att göra lite om hur han och hans stab lägger upp sommarträningen. Hockeygymnasiet kör tester och de räcker.

 

- Det hade tagit hela säsongen. Vi är uppemot 50 spelare. A-laget kommer att inleda med tester men vi kommer inte att lägga upp det så, säger Mikael Gath.

 

Så här kommer Rögles juniorer att träna under sommaren.

 

* Fem gemensamma pass i veckan. Måndag - Fredag.

* Sedan ska J20-spelarna träna minst tre individuella pass, gärna fler. Gath hoppas att killarna kör minst 10-12 pass, så att man kommer upp i A-lagets nivå.

* För att underlätta för de som sommarjobbar så kommer man att träna runt 16:00.

* Ispremiären blir den 5 augusti.

* Ifjol åkte man ner till Tjeckien för ett läger. Det byter man ut mot en turnering i Karlstad i år.

 

A-lagsspelarna släpper den gemensamma träningen från midsommar fram till i slutet av juli. Sådana friheter får inte juniorerna.

 

- De kommer att vara lediga den veckan det är avslutning i skolorna. Det blir ändå ingen reda med träningarna då säger de som varit med tidigare. Sedan får de ett par veckor i juli.

 

Det blir ingen "trivselresa" ner till Tjeckien i år. Nu fokuserar man på att få bra hockeymatcher.

 

- I stället för en ett läger till Tjeckien så åker vi till Karlstad. Både jag och "Masken" tycker att det är viktigare att vi får bra hockeymatcher. Turneringen spelas mellan 21-25 augusti och vi har hamnat i samma grupp som Espoo, Jokerit och Leksand.

 

Senast jag pratade med Gath så sa han att man förmodligen skulle plocka in ett par spelare. Inga nya är klara när man nu kör igång men intresset för att komma till Rögle är stort.

 

- Vi har inget klart men det är väldigt många som vill komma men de vi ska ta in ska hålla landslagsklass eller vara på gränsen. Heller inga sistaårsjuniorer. Då skulle det varit för A-laget i så fall. Vi har ett väldigt bra rykte ute i Sverige och det är många som anmält sitt intresse för att komma till oss, säger Gath som givetvis inte vill vädra några namn men säger att det är en back och en forward man söker.

 

En spelare som ännu inte spikat sin framtid är Oskar Norlöv. Det är en spelare man tror mycket på och hoppas få behålla.

 

- Både jag och "Masken" har suttit i möte med honom. Vi vill satsa på honom och tror att han kan ta ett steg till bara han kommer tillbaka och ifatt efter sin skada.

 

Idag inleds alltså den så viktiga sommarträningen för både A-lag och juniorer. Det är nu man lägger grunden för säsongen som väntar. Det finns inga genvägar och hårt slit lönar sig oftast när snön visar sig. Spelare kommer att ta flera kliv framåt, någon kanske tar ett steg tillbaka. Jag personligen längtar verkligen efter hockeysäsongen igen.

 

- Nu vill man bara att det ska dra igång, avslutar Gath.

 

-----

 

Återigen vill jag framföra en sak. Känner mig som en dagisfröken men det behövs, tyvärr. Jag vill inte att denna sajt ska vara en soptunna jag måste tömma och källsortera varje kväll.

När startskottet idag går för säsong 13/14 så vill jag återigen be er att tänka på vad ni skriver. Detta är inget chattforum eller en plats där man kan sprida vilken dynga som helst. Du behöver inte stå för vad du skriver då du är anonym, däremot är det jag som får stå för allt som publiceras här. Jag har inte möjligheten att moderera bloggens kommentarer här när jag är på jobb eller om jag gör något med familjen. Så snälla, håll nivån så slipper jag blockera ännu fler IP-adresser än jag gjort de senaste veckorna. Avstå hellre att kommentera än att spy galla över spelare, ledare eller varandra. Givetvis får man kritisera lika mycket som man får berömma. Gör det på en nivå ni kunnat leverera personligen om ni haft personen framför er.

 

Ni är många som inte behöver ta åt er av denna text. De flesta håller en bra nivå och gör det ofta mer intressant. Tack!


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.