Blogg listad på Bloggtoppen.se

Smotherman klar för KHK och Timrå fyller på

Det har hänt en del även denna eftermiddagen. Precis som det ryktades om så har Luleå presenterat Per Ledin idag. Givetvis en bra karaktärsspelare som man vet vad man får av. Utan tvekan en bra värvning.
 
- Den miljö som Osten och tränarna med Rönnqvist, Bulan, Åkerström och Hento skapat i Luleå Hockey känns som att den passar mig som handen i handsken. Det är den anda som man vuxit upp med, där det ställs krav och där det är viljan att vinna och bli bättre som hela tiden driver en framåt. Och det känner jag verkligen att jag kommer få möjligheter att göra de kommande säsongerna, säger Ledin själv på Luleås hemsida.
 
Det andra ryktet som placerade Aaltonen på samma ställe har ännu inte bekräftats. Jag tror inte på det förrän jag ser det. Jag blir förvånad om man lyckas landa honom redan i maj månad.
 
----
 
Timrå som hittills fyllt på med intressant och bra material gick idag ut med sju spelare på ett bräde. En ny i form av den kanadensiske backen, Wade Bergman. I övrigt så är det en förlängning av Jonathan Carlsson och sedan fem spelare som flyttas upp från klubbens J20.
 
----
 
En annan allsvensk värvning som dessutom smäller högt är Jordan Smotherman till Karlskrona. Med denna amerikan klar så skickar Stefan Bengtzén starka signaler till konkurrenterna i serien. Det är en målskytt av riktigt hög allsvensk klass som nu inte behöver flytta så långt då han spelade för Tingsryd nu senast.
 
- Jordan är en väldigt professionell hockeyspelare som är väldigt taggad att komma hit och spela.
Det är en stor och stark toppspelare vi får hit som jag tror vi kan få ut mycket av och vi förväntar oss att han ska leda laget och producera mycket poäng. Det kommer att bli väldigt spännande att få hit honom, säger Bengtzén på KHK.se.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.