Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögle är inga partydödare

Om inte Rögle tog hjälp av en mental coach under säsongen så kan det vara läge nu. För vem i dagens Rögletrupp kan må bra? Efter en säsong full av motgångar så blev vi snabbt varse att det inte skulle räcka i Kvalserien. Som grädde på moset har man spelat en av två huvudroller i båda matcherna där Örebro och Leksand säkrat och firat sitt elitserieavancemang. Blytungt!
 
Jag såg bara sista perioden idag. Däremot fick jag höra följande uttal på radiosporten i den första perioden - "Leksands spelarna ser nästan generade ut, så stor klasskillnad är det mellan lagen". Jag bara drog en snabb suck och försöker se framåt. Vilket jag inte har några större problem med. Däremot undrar jag, hur kunde det gå så här fel denna säsong? Rögle har alltså bara fått ihop sex poäng på åtta matcher mot lag som började säsongen med betydligt lättare mål än sm-slutspel. Så här blir det när man har ett en grupp som inte drar åt samma håll, när hälften redan har nya utmaningar i tankarna. När t.o.m Janne Karlsson berömmer och ser nöjd ut efter förlusterna så blir frågetecknet bara större.
 
Två matcher återstår och jag har en uppmaning till alla grönvita. På tisdag spelas säsongens sista hemmamatch. Se den som ett avstamp inför framtiden. Åk ut och visa DITT stöd till de spelare som verkligen brinner för Rögle BK och som kommer att stanna kvar och kämpa för att ta oss till nya höjder längre fram. 
 
----
 
Två dagar kvar av påsken, därefter ska jag både ta mig igenom spelarbetyg för säsongen, rykten och annat som jag låtit ligga denna vecka.
 
----
 
Stort grattis till Örebro och Leksand. Jag vet att många är bittra över Leksands problem utanför isen men som jag sagt så många gånger tidigare, låt det avgöras på isen och där var Leksand flera nummer för stora för både Rögle och Timrå denna säsong. Allt med ekonomin är givetvis bedrövligt men låt oss skippa bitterheten idag, det var trots allt Rögles misslyckande som tagit oss hit där vi står idag.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.