Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Piva" dementerar rykte

Peter "Piva" Johansson sägs vara i ropet igen nu när Rögle söker nya tränarkonstellationer. Vad jag hört ska det handla om ny J20-coach efter Daniel Petersson som fått besked om att han inte får fortsätta.
 
Peter har flera år i Rögles organisation i bagaget. Först ett gäng år i J20 för att sedan vara assisterande i A-laget under fyra säsonger innan han till slut fick ta över som huvudtränare. Det var tex just "Piva" som stod i Rögles bås när man tog steget upp till Elitserien 2008 men som fick lämna under följande säsong då Rögle ville ha in en ny röst i form av Gunnar Persson. Därefter har han tränat både Storhamar och Sparta Sarpsborg i Norge och nu senast tränade han ett Helsingborgs HC som tagit ett stort steg framåt och känns på klar uppgång.
 
Uppgifter säger att "Piva" gör sig redo för en comeback i Rögle BK i någon form. Troligen J20-tränare. Jag tycker att det låter som en väldigt klok lösning. Samtidigt så dementerar "Piva" det själv när jag ringde honom.
 
- Nej, det är inget jag hört i alla fall. Jag har precis kommit hem från Bangkok, så jag har inte hört något, säger "Piva" och låter trovärdig.
 
Hur ser ditt kontrakt ut med HHC? En säsong till?
- Ja, jag har kontrakt en säsong till. Ett som det så fint kallas optionsår, säger Peter och berättar att han kan bryta fram till torsdag.
 
När jag hörde ditt namn så lät det som ett klokt val. Du har stor erfarenhet från klubben, både från juniorer och A-lag. Även om det fick ett mindre roligt slut så känns det som att du kan få upp detta lag på spåret igen.
- Ja det tycker jag att jag har bevisat men som sagt så har jag inte hört någonting från Rögle.
 
Kan vi stryka honom från listan? För jag fick känslan av att "Piva" snackade ärligt och öppet. Tiden får berätta.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.