Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lindgren sugen på att stanna i Rögle

En positiv nyhet. Viktor Lindgren har haft en strulig säsong men vi vet alla vilken nivå det finns att hämta ur honom. Det såg vi inte minst förra säsongen då han var en av Rögles absolut bästa forwards under hela säsongen. Han har kontrakt med Rögle i ytterliggare två säsonger men nu när laget degraderas öppnas det möjligheter för en flytt. Viktor säger att mycket talar för att han stannar i Ängelholm där han och tjejen trivs ypperligt.
 
- Jag har varit med och spelat ner laget i allsvenskan och känner därför ett visst ansvar att vara kvar och hjälpa föreningen tillbaka, säger Lindgren till Helsingborgs Dagblad.
 
Att Rögle får börja om på ny kula är inget som skrämmer utan snarare tvärtom:
 
- Jag tycker att det som Rögle presenterar låter intressant, att gå tillbaka till det som var vägvinnande innan den här säsongen och satsa på unga och hungriga spelare. Nu är jag kanske inte ung längre, men jag är i alla fall hungrig.
 
Givetvis bör Rögle behålla Viktor Lindgren och jag hoppas, för vår skull, att elitserielaget inte är framme och nosar. Om så är fallet så blir jag inte alls överraskad då han håller för högsta serien.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.