Blogg listad på Bloggtoppen.se

Förlängningar och en oväntad sportchef

Efter ett 15 timmar långt arbetspass idag så är jag nu hemma. Innan jag går och laddar mina batterier inför en lika tuff dag imorgon så måste jag givetvis uppdatera bloggen efter dagens oväntade nyhet.
 
Jag visste att Rögle var nära med en ny sportchef men jag ska ärligt erkänna att Anders "Masken" Carlsson var lika överraskande som oväntad. Inte ett ljud har läckt om denna välmeriterade spelare, sportchef och scout.
 
Jag är positiv, Rögle bryter trenden där man kör på hemvävt och testar en annan väg. Det är bra jobbat av Rögleledningen att presentera denna lösning. Inte för att jag har bra koll på vad han står för och vad han vill göra konkret med Rögle BK utan för att man satsar ett långt samarbete direkt. Man visar att trots det tuffa läget man befinner sig i just nu så skickar man signaler om att man ser framåt, man är redo att ta ny sats oavsett division. Kontaktet med "Masken" är på tre säsonger.
 
När påsken lagt sig så ska jag försöka få till en intervju med Rögles färske sportchef. Det finns alltid väldigt många frågor man vill ha svar på som supporter. Spontant känns detta väldigt spännande, inte för att jag haft något emot att Rögle kört på hemvävt, utan mer för att se var detta bär. Anders "Masken" Carlsson har som alla förstår, ett stort kontaktnät. Hoppas han kan dra nytta av detta nu när han ska bygga framtidens Rögle.
 
Fler signaler skickades, Rögle har förlängt med fyra pjäser.
 
* Alexander Lindqvist-Hansen och Daniel Sylwander har förlängt med en säsong. Om några spelare visat att man förtjänat nytt kontrakt under säsongen så är det just denna energipumpande duo.
 
* Niklas Hansson har fått nosa på elitseriespel och man tror stenhårt på denna talang. Han har skrivit på för två år i klubben och det ska bli spännande att följa utvecklingen.
 
* Man har även säkrat upp fyscoachen Andreas Larsson som även ska se till så att den röda tråden synkar från ungdomar till A-lag.
 
 
----
 
Ska vi spekulera? Victor Panelin-Borg? Jag hoppas verkligen att han blir nästa man att förlänga. Oddsen för att Gunnar Persson som flyttat ner till Ängelholm ska finnas med på ett hörn när "Masken" sätter sina tränarkonstellationer blev inte sämre nu precis.
 
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.