Blogg listad på Bloggtoppen.se

Då tar vi ny sats i Hockeyallsvenskan

Då var det definitivt klart. Rögle spelar i Hockeyallsvenskan till hösten efter dagen 0-1 förlust mot Timrå. Jag såg inte matchen själv då jag kom hem för en liten stund sedan så jag tänker inte försöka ge mig in på saker jag inte har någon aning om.
 
Nollade för tredje gången på sex matcher under Kvalserien är ett klart bevis på att man nu helt rättvist får ta ny sats i Hockeyallsvenskan. Sjävlklart är det bittert, speciellt om vi backar ett år och med alla lovord och meriterade nyförvärv så trodde jag att Rögle skulle, en gång för alla, lyckas bygga en organisation och lag som skulle lyckas etablera sig. Man hade lärt sig sedan senast men man gick i exakt samma fälla. Däremot som säsongen sett ut så känns det som att detta är precis vad klubben behöver. Nyförvärven har inte levererat, de unga har inte lyckats ta steget till bra elitseriespelare och de spelare som hängde med upp från allsvenskan har inte hållt tillräckligt hög nivå.
 
Ska jag skicka en känga så är det till tränarstaben som framförallt på slutet kört med samma manskap trots att de varit bland lagets sämsta spelare. Det spelade ingen roll hur dålig Lintner eller Iggulden var för att ta två så fick de ändå större förtroende än spelare som visade bättre inställning och kunnande under matchen.
 
Jag ska vara ärlig och säga att jag inte är speciellt bitter just nu. Klart jag är besviken på hur man byggt och hur det sett ut under säsongen och hur man både agerat och presterat. Rögle har inte varit tillräckligt bra och jag ser faktiskt fram emot kommande säsong efter detta. Man har flera spännande talanger i truppen som nu på allvar får ta steget in i seniorhockeyn utan att bli utlånade. Hade Rögle klarat Kvalserien och fått en ny chans i Elitserien så hade det ändå blivit en liknande omstart som man nu står inför.
 
Trots detta fiasko känns framtiden väldigt spännande. Vem blir tränare? Vilka spelare förlänger och vilka nya landar man? En spelare som enligt Sportbladets sillyblogg lär försvinna är Dennis Everberg. Flera elitserieklubbar har visat intresse, däribland Färjestad. Fler lär lämna, jag blir väldigt (positivt) överraskad om tex Ted Brithén stannar.
 
----
 
Nu gäller det för Rögle att avsluta säsongen snyggt och samtidigt måste "Masken" på allvar bygga kommade säsongs trupp. Nu vet han i vilken serie "hans" lagbygge ska spela. Igår presenterades tre spelarförlängningar, idag berättade Helsingborgs Dagblad att Rögle vill förlänga med både Daniel Zaar och Victor Panelin-Borg. Helt enligt mina ritningar.
 
----
 
Innan jag går och läggar mig för att samla nya krafter inför morgondagens nya påsksmäll så vill jag passa på att tacka Rögles fyscoach Andreas Larsson för dagens stora överraskning. När jag kom hem låg det ett postpaket i brevlådan. Han ville visa sin uppskattning för min "Hawkwalk". När jag gick så hade han både födelsedags och bröllopstider berättar han i ett brev. Jag fick en välkommen och riktigt snygg termosmugg. Perfekt redskap för framtida promenader. TACK, ANDREAS!
 
Slutligen, jag älskar Rögle och hur korkat det än låter så ser jag redan nu fram emot framtiden. Jag hoppas att jag har de flesta med mig. I med och motgång heter det, jag har inga problem att stå för det just nu.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.