Blogg listad på Bloggtoppen.se

Två elitserieklubbar ute efter Sondell - Locket på överallt

Det finns fler klausuler som kommer att utnyttjas. Att Sondell kommer att göra det kommer knappast oväntat eller som någon skräll.
 
Idag har jag fått uppgifter från ett trovärdigt håll som säger att Daniel Sondell har två elitserieklubbars intresse på sig, AIK och Örebro.
 
- Det har jag inga kommentarer till. Du får ta det med Johan (Finnström), säger Sondell som säger att han inte vet när ett beslut om framtiden kommer.
 
När jag påstår samma sak för Finnström så är han lika hemlig,
- Tyvärr måste jag vara tråkig och säga ingen kommentar.
 
Jag sökte mig vidare och ringde upp AIK:s sportchef. Även där var det locket på även om han kunde tala gott om Sondells egenskaper.
 
- Jag kommentar inte vilka spelare som är aktuella eller inte men Daniel är en duktig offensiv spelare. Tycker att han gjorde det väldigt bra första halvan av denna säsongen men föll sedan tillbaka lite. Det finns helt klart offensiva kvaliteter, säger Rudslätt till gronvitasumo.se.
 
Det ska bli spännande att följa Sondells väg i framtiden. Vi får se vilken klubb det blir men jag blir inte förvånad om det blir Örebro eller AIK.
 
----
 
Uppdaterat
 
Hade helt missat det men nu finns det ju mer som styrker uppgifterna. Sondell säger själv till na.se att han och Örebro för en dialog. Till mig ville han inte ens bekräfta, varken det eller AIK-ryktet. Känslan säger att det ska mycket till för att han ska ta sig an en nykomling till så här direkt efter varandra. Han har redan sagt att det var tufft mentalt men fyller i dem orden idag.
 
- Det var verkligen ett jättejobbigt år att åka och förlora hela tiden, men när säsongen är slut får man försöka ta lärdom. Vi fick helt enkelt inte spelet att fungera, vi hittade inte vägar att vinna utan åkte på massor av uddamålsförluster. Och ju mer man förlorar, desto svårare är det att hitta självförtroendet i laget. Men i slutändan var vi helt enkelt inte tillräckligt bra, det visade sig i kvalserien också. Det var en tuff säsong, säger Sondell till na.se.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.