Blogg listad på Bloggtoppen.se

Norrman till Karlskoga och Svensson lämnar Modo

Jag är sen på det men har jobbat och inte kunnat blogga tidigare om det. BIK Karlskoga har idag presenterat den norske landslagsmannen Niklas Roest. En spelare jag inte känner till för fem öre men sådana är alltid spännande att följa. Han kommer närmast från Sparta Sarpsborgs där han spelat de sju senaste säsongerna och då bland annat haft Peter "Piva" Johansson som tränare.
 
----
 
Modo meddelar att man bryter kontraktet med Björn Svensson. Flyttar han söderut igen efter sina sju säsonger uppe i norra delarna av landet? När jag snackade med hans agent, tillika far, Gunnar Svensson för några veckor sedan angående Ted Brithén och Jesper Jensen så frågade jag även om Björn. Ryktet att han skulle lämna Modo har ju gått men då ville han inte kommentera något mer än att han kunde säga att om han lämnade Modo så fanns det säkerligen intresse från södra delarna av landet. Moderklubben Malmö kändes snabbt som ett tänkbart alternativt men det så blir det inte.
 
- Björn går nog till Tyskland. Det är indikationerna jag fått. Han har egentligen aldrig varit riktigt aktuell för oss. Han har inte riktigt haft viljan att komma hem och spela i Malmö, säger Sylvegård till Mrmadhawk.se.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.