Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thorell bekräftad - "Han är klar"

Helsingborgs dagblads avslöjande stämde. Har precis snackat med "Masken" och när jag frågar om Erik Thorell så säger han först "han är nära" men efter lite följdfrågor så bekräftar han värvningen.
 
- Han är klar, säger "Masken" till gronvitasumo.se.
 
Thorell har skrivit på ett kontrakt för kommande säsong. Han vill känna att det känns rätt och det låter vettigt. Det är första gången han lämnar Färjestads trygga händer. Tidigare har han varit utlånad men nu är han Rögles spelare och det kan absolut vara en nytändning som behövs för att ta sista steget.
 
- Erik har den spelstilen vi söker. Jag tror väldigt mycket på honom. Vi kommer att få ett lag med väldigt bra tryck i, det kan jag säga, säger Rögle sportchef om värvningen.
 
Det finns fler bollar i luften men inget som är nära. "Masken" hoppas nu på positiva besked från Tjärnqvist, Lindgren och Liljewall. När jag frågar om varför det dröjer med Lindgren som varit positiv till att stanna så låter det så här:
 
- Han har kontrakt så det är inte den biten. Han vill snarare vara säker på att vi får ett bra lag men det är jag helt övertygad om att vi kommer att ha. 
 
 
Rögles lagbygge 13/14 (Födelseår)
 
Målvakter:
Kevin Lindskoug (92)
Brandon Maxwell (91)
 
Backar:
Jesper Jensen (91)
Tim Kunes (87)
Andreas Lilja (75)
Niklas Hansson (95)
Victor Panelin-Borg (90)
Eric Persson (90)
Victor Berglind (92)
Anton Cederholm (95)
 
Forwards:
Erik Thorell (92)
Dennis Everberg (91)
Alexander Lindqvist-Hansen (92)
Daniel Sylwander (92)
Tobias Törnkvist (94)
Daniel Zaar (94)
Jakob Lilja (93)

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.