Blogg listad på Bloggtoppen.se

Färjestads Thorell nära Rögle

Färjestad och Erik Thorell går skilda vägar efter den senaste säsongen. Nu söker 21-årigen ny klubb och enligt Helsingborgs Dagblad så blir det Rögle.
 
- Det är inget jag vill kommentera än. Vi har pratat, men det får du ta med "Masken", säger Erik Thorell till tidningen.
 
Thorell har varit en lovande talang och representerat Sverige i olika pojk och juniorlandslag. Nu väntar han på  genombrottet på seniornivå. Hans statstik, ett mål och tre assist, på 54 matcher är kanske inte rättvis då han fått en dold roll i fjärdekedjan. Det är helt klart en bra allsvensk värvning och de som anser annat tittar för mycket på Elite prospects eller spelar för mycket managerspel. 
 
- Min största styrka är skridskoåkningen. Jag är en offensiv spelare, men det har varit svårare att få den rollen när jag kommit upp i elitserien. Jag är en spelare som jobbar hårt åt båda hållen.
 
Då är det en tidsfråga innan Rögle presenterar Thorell. När Helsingborgs dagblad säger sig ha säkra källor så stämmer det. Rögles unga satsning fortsätter. Erik har en bror som också sägs vara på väg till Allsvenskan, Gustaf Thorell. Båda har den spelstil som "Masken" är ute efter. Erik är väl snäppet bättre och är alltså klar för Rögle.
 
Hittade en artikel på nätet från ifjol där man hyllar Erik ordentligt. Läs här.
 
----
 
Ziga Pavlin fick inte vara kvar i Rögle. Nu kan han hamna i Elitserien. Enligt Sportbladet har AIK visat intresse för den förre Röglebacken.
 
- Vi har anbud från både elitserien och allsvenskan, säger Pavlins agent Johan Altberg till tidningen.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.