Blogg listad på Bloggtoppen.se

Anders H Poulsen på väg över Öresund?

Enligt dansk media så ska Anders H Poulsen, bror till Oskarshamns Morten, vara aktuell för Sverige och Hockeyallsvenskan. Mora sägs ha varit i kontakt med dansken enligt ett tips.
Rent spontant så känns det inte som någon spelare för någon toppklubb i serien och med Starkov och Spelling i färskt minne så ville jag veta lite mer om vilka klubbar som anmält sitt intresse. Rögle är inte en av de som visat sitt intresse.
 
-  Du får höra med min agent vilka klubbar som han snackat med, säger Anders H Poulsen till gronvitasumo.se . 
 
När jag frågar om Mora tillhör klubbarna som visat intresse så säger han att "han inte vet" men fyller i att han spelat tillsammans med Patrick Bjorkstrand under flera år och det förmodligen är därför ryktet blossat upp.
 
Din bror, Morten, har förlängt med Oskarshamn. Skulle det vara lockande att spela med honom där?
 
- Det hade jag kunnat tänka mig men jag har inga planer för något sådant. Jag är bara ute efter att få komma till en klubb där jag får spela. Allsvenskan är ett bra steg att ta när man lämnar Danmark. Vi får se om jag får möjligheten att prova på Sverige nu, det skulle varit roligt att testa på det. 
 
Det återstår att se om denna dansk som redan för fem år sedan spelade i Sverige, då i Malmös J18, återvänder till svensk hockey nu.
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.