Blogg listad på Bloggtoppen.se

Strbak tillbaka - Rögles lag mot Växjö

Nu glömmer vi gårdagens 0-1 mot Timrå och fokuserar på morgondagens match uppe i Vida Arena. Rögle har släppt laget på Nätmagasinet och den stora nyheten är väl att Martin Strbak äntligen är tillbaka.
 
- Jag är oerhört motiverad att spela. Hockey är precis lika roligt som det alltid varit, det är därför jag fortfarande spelar. Mer än två veckor har gått, nu är jag helt återställd och allt känns väldigt bra. Jag har kunnat träna på
bra både på isen och på gymmet och känner mig stark, säger Strbak till Nätmagasinet.
 
Victor Panelin-Borg blir precis som under slutet av försäsongen den som får ta plats på bänken när backbesättningen är hel. Inget givet val om ni frågar mig. I övrigt är laguppställningen nästintill intakt, Sondell flyttas till Preissing annars är det samma formationer som mot Timrå.
 
Rögles tränare säger så här inför matchen:
 
- Det finns mer skicklighet i Växjös lag än det finns i Timrås. Växjö kommer säkert lite stukade efter 8-3 i Linköping och vill säkert sätta prägel på matchen inledningsvis. Vi måste vara bekväma med att inte kunna hålla i taktpinnen i 60 minuter och tvärtom hitta en trygghet i det spel vi har. Det är den skillnaden som är mellan matcher i allsvenskan och Elitserien. Du får aldrig de ytorna i Elitserien och du kommer aldrig hålla i taktpinnen i 60 minuter i en Elitseriematch, säger Tangnes på hemsidan.
 
Laguppställningen mot Växjö
 
Gerber (Fransson)
Sondell, Preissing - Tjärnqvist, Barta, Iggulden
Strbak, Jensen - Everberg, Johansson, Brendheden
Bonsaksen, Kukkonen - Liljewall, Brithén, Lindgren
                                      - Lilja, Bergström, Lindqvist-Hansen
Bänken: Panelin-Borg
 
Fredrik Warg är skadad, Sylwander och Spelling inte uttagna.
 
Rögles supporterklubb arrangerar bussresa och har fått in 56 anmälningar. Så med bilar och annat löst folk så lär Rögle få ett hyfsat stöd där uppe imorgon.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.