Blogg listad på Bloggtoppen.se

Aaltonen hostade som en "travhäst"

Juhamatti Aaltonen gjorde en grym insats igår. Det var inte säkert att han skulle spela då han är sjuk.
 
- Han satt och hostade som en travhäst på bänken. Efter ett par byten backcheckade han som en 70-åring och då sa jag till honom att om han skulle spela fick han börja jobba i båda riktningarna, säger Dan Tangnes till Helsingborgs Dagblad.
 
Vi som såg matchen såg att trots förkylningen stod för en högklassig insats. Dessutom pallade han hela matchen. Han själv sa så här till tidningen:
 
- Jag hade jag ingen feber före matchen, så jag spelade. Just nu mår jag hemskt och det gjorde jag på isen också, säger forwarden och kväver en hostning i ärmen innan han ler snett.
 
Givetvis stod han över dagens träning men han är med på bussresan norrut om ska ta Rögle till Karlstad för match imorgon. Därefter åker man vidare till Stockholm för flyg till Luleå dagen efter.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.