Blogg listad på Bloggtoppen.se

Pressat läge - "Vi står inte bakom, Malmöfasoner"

Efter förlusten igår så har någon tejpat upp ett lakan med texten "Visa hjärta" på Lindab Arena. Röglefansen är hårt prövade men jag kan inte tänka mig att supporterklubben ligger bakom detta, så jag tog kontakt med AIA:s ordförande Mattias Larsson för att höra hans åsikt.
 
- Vi står inte bakom, det är Malmöfasoner, säger Mattias men säger samtidigt att han förstår frustrationen bland fansen.
 
Vad vill du att man ska göra?
- Vet inte riktigt, spelarna måste börja rannsaka sig själva. Vi värvade en hel del "karaktärsspelare", det är nu de som ska kliva fram och gå i bräschen. De spelare som inte visar rätt attityd ska inte heller spela. Tangnes & co får inte ge pp. Så länge de har stöd från ledningen måste även de tro på sig själva. Som det ser ut nu hade vi haft svårt att hävda oss i allsvenskan. Jag hoppas på en rejäl uppryckning redan på torsdag.
 
En som verkligen visat hjärta för klubbmärket under hösten är Victor Panelin-Borg. Igår var han inledningsvis bänkad men fick hoppa in efter första perioden istället för Alexander Bonsaksen. Självklart svider den grönvita kräftgången oerhört för killarna som är från bygden. En Röglesupporter som var på plats igår berättade för mig att det var "de egna" som efter åkte fram och tackade den lilla fansskara som var på plats.
Panelin var en av dem som åkte fram och han greppade tag i klubbmärket på bröstet och applåderade fansen.
 
- Jag kan inte peka på exakt vad vi måste göra, men vi kan inte få kollapser på det här sättet. Jag tycker att vi ska hålla oss mer till det vi sagt och kommit överens om före matcherna. Ska vi hålla på och streta åt alla håll kommer vi aldrig att komma någonstans, säger Victor Panelin-Borg till Helsingborgs Dagblad.
 
 
Skärmdump från hd.se.
 
 
Min syn på detta med "Visa hjärta"? Jag förstår att "måttet är rågat" men samtidigt är jag emot all sorts av sådan här demostration. Det bara strör mer salt i såren och kommer säkert köra igång media där det målas ut att "nu har fansen som visat sitt stöd i motgång tröttnat". Kanske är det så? Jag har snabbt snackat med en handfull Röglefans om detta lakan, alla är eniga, något måste göras men ingen gillar detta uppsatta lakan.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.