Blogg listad på Bloggtoppen.se

Unge Simon får dra ett tungt lass i Örebro


Fick ett par ord med Simon Olsson igår. Han är installerad i Örebro och han är helnöjd med vad han fått se.

- Örebro är ju inte lika erfarna på hög nivå som Rögle men det är en riktigt proffsig klubb som skulle klarat sig i Elitserien-. Det tror jag absolut. Allt runt om kring laget också är kanon, personal, ledare och kansli. Allt är nara bra.


I Rögle var Simon inte en av de yngsta, det är han nu och då slipper han inte undan den starka traditionen.
- Jag är yngst i laget på kontrakt. Den svider i vissa situationer när det behövs bäras, den är inte alltid kul . Men bara att kriga på där med. I Rögle var man ju typ topp fem äldsta med det skägget man hade där i slutspelet.

Det ryktades om att du hade bäst testresultat i Örebro. Stämmer det?

- Det förblir en intern grej det där med testerna men det gick bra på dem.

Du är göteborgare men kommer närmast från Rögle. Vilka håller du på i höst när Rögle möter Frölunda?

- Jag hoppas på kryss och sen avgör Dennis eller Liljewall på straffar.

Vid denna tidpunkt på året brukar Simon dra på Inlines-VM, så blir det inte i år.

- Jag ska inte vara med i år. Örebro ville inte släppa iväg mig, Weinstock och Karlsson.





Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.