Blogg listad på Bloggtoppen.se

NHL-pengar på väg till Rögle

En spelare som säkert många elitserieklubbar drömt om är Mats Zuccarello-Aasen. Alexander Bonsaksens nära vän presenterades idag för Metallurg Magnitogorsk i KHL.

Det beskedet kommer alltså omgående efter att New York Rangers åkt ur Stanley Cup-slutspelet. Mats bröt handen under säsongen och har inte fått spela i Rangers efter det. Utan det har blivit AHL där han på 37 matcher noterats för 36 poäng.

----


Christopher Nihlstorp har NHL i sikte och har flera kontraktsförslag från olika klubbar där borta. En fortsättning i Färjestad är inte omöjlig trots allt och säger så här om det kommande beslutet.

- Det är det jag ska försöka komma fram till nu under min semester. Det är ett svårt beslut. Det är inte givet att bara åka över. Ska jag göra det måste det kännas bra. Jag ska komma fram till ett beslut jag verkligen kan stå för, säger Nihlstorp som nu hämtar influenser och råd från alla möjliga håll, säger "Torpet" till vf.se.

Om jag inte är helt ute och reser så får Rögle dela NHL-pengarna med Färjestad om han nu väljer att sticka. Tänk att Nihlstorp för sex säsonger sedan inte dög i Malmö och allsvenskan. Istället fick han fart på sakerna när han kom till Rögle. Nu ska jag inte ge Rögle den stora äran för det är under Granqvists träning han tagit det stora steget.

- När jag pratat med klubbarna där borta märks det att de är väldigt imponerade av ”Grana” och har väldigt höga tankar om honom. Han är oerhört viktig för Färjestad, frågan är om han inte är en av klubbens bästa värvningar genom tiderna, säger Nihlstorp som är hemma i Skåne på semester.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.