Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bomb! - Malmö jagar Alexander Bergström

Jag har jagat hårt och när jag först hörde detta trodde jag, eller snarare ville jag inte tro att det var sant.

Pelle Svensson och Rögle BK har trots gällande kontrakt bett Alexander Bergström söka sig vidare. Givetvis finns det klubbar som är intresserade men det lag som är hetast på Alexander just nu är, Malmö Redhawks.

Igår snackade jag med Hedin på A.M.A och han dementerade mina uppgifter som säger att "Berget" är på väg bort. Nu ikväll ringde jag upp Alexander själv för att höra vad han hade att säga om de uppgifter jag har.

- Jag tränar för fullt med Rögle och har kontrakt så jag vet inte var du fått de uppgifterna ifrån, säger Alexander Bergström till gronvitasumo.se.

Vad säger du när jag säger att Malmö visat intresse?
- Jag har kontrakt med Rögle och det är det enda jag tänker säga.

Trots att man dementerar uppgifterna från flera håll så är jag 100% säker på att mina uppgifter stämmer. Pelle har bett Alexander söka sig vidare och störst intresse visar Malmö.

Vad ska man då säga om detta? Jag är besviken, Alexander Bergström älskar Rögle och Ängelholm. När han inför säsongen anlände var jag nog den gladaste. Han kom "hem" för att spela upp Rögle i Elitserien, något han drömde om och lyckades med. Han har under säsongen stått bakom fansens kritik mot laget när det gick som tyngst, "de har rätt att kräva mer av oss lika mycket som de jublar i medgång". Han har verkligen visat att han älskar att spela i Lindab Arena. Dessutom har han ändå producerat väldigt bra med tanke på skadeproblem. Om han fått vara hel en hel säsong så hade det naturligtvis gått ännu bättre. Dessutom att man väljer att skicka honom när han har kontrakt. Det är något som rimmar illa i denna soppa. Rögle har sämre forwards i sin trupp och borde skickas långt före "Berget".

Att det eventuellt blir Malmö härnäst svider oerhört, jag vill inte ens tänka tanken. Däremot kan ingen klandra Bergström om det blir så. Han kan bo kvar i Ängelholm, vill verkligen stanna i Rögle men får alltså inte.
Därför kommer jag inte att säga något om hans nästa klubb blir Malmö.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.