Blogg listad på Bloggtoppen.se

14 forwards och fler ska in - Vilka får lämna?

Efter att Spelling signerat med Rögle så har man nu 14 forwards. Lägg då till de tre "förstafemman"-lirarna så har vi 17. Det är för många och det säger sig själv att Rögle kommer att skicka spelare på ett eller annat vis.

När man fortfarande plockar in spelare som inte är tilltänkta för "förstafemman" så undrar jag.
Jag säger inte att jag är skeptiskt mot Spelling, tvärtom. Där har jag fått höra från flera håll som inte har med Rögle att göra att det är en spelare med riktigt bra egenskaper. En som kan blomma ut ordentligt.

Istället undrar jag då, en spelare som Nils Bergström som förlängt efter säsongen, vilken plats ska han ta? Eftersom han har ett nyskrivet kontrakt efter att Rögle gick upp så är han en "given" spelare i truppen. Han är inte i riskzonen. Jag vet att "Nisse" var oerhört bra under kvalserien men nu är det en annan konkurrens och det är Elitserien. Jag har inget emot honom utan jag försöker se objektivt på truppen nu.
Två som lär vara det är Daniel Sylwander och Alexander Lindqvist-Hansen. I allsvenskan hade de varit bra alternativ men i en Elitserietrupp? Båda kan ta steget men jag tror inte att de är mogna redan nu.

Alexander Bergström är en annan som ska vara på glid enligt vad Helsingborgs Dagblad har berättat. När jag idag frågade hans agent så var han bestämd på frågan var Alexander ska spela.

- Var då ska någonstans? Han har kontrakt med Rögle och ska spela där. Det är där vi står idag och mer kan jag inte kommentera, säger Jacob Hedin till gronvitasumo.se.

Jag ska ärligt säga, Alexander Bergström är en av mina favoritspelare. Han älskar Rögle och Ängelholm och gjorde en hel del poäng förra säsongen (32 poäng på 38 matcher). Han kan ta ett steg till. Jag har hellre den typen av spelare i laget än spelare som inte är betydligt bättre.

Barta, N.Bergström, A.Bergström, Brendheden, "Jacke", Brithén, Everberg, Lilja, Liljewall, Lindgren, Lindqvist-Hansen, Sylwander, Spelling, Tjärnqvist är vad Rögle har under kontrakt just nu på forwardsidan. Lägg där till tre forwards.

Vilka ska bort enligt er, hur tänker ni där ute? Gärna seriösa motiveringar och inte trams eller påhopp. Jag gissar på att Alexander Bergström, Daniel Sylwander och Alexander Lindqvist-Hansen kommer att lämna/lånas ut. Då har Rögle 14 (inklusive de tre som ska in) och det är rätt mycket det med.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.