Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tar Rögle det stora klivet ikväll?

Ikväll kan Rögle ta ett riktigt stort kliv mot Elitserien. Timrå på bortais väntar och känslan säger att det blir tufft. Med matchen mot Timrå hemma senast på näthinnan så glömmer jag inte hur äckligt disciplinerade Timrå var den matchen. Rögle kommer förvisso inte upp i normal standard men det var Timrås försvar som satte stopp. Rögle kom inte nära målvakten utan tvingades köra sitt spel ute i hörnen och där ute gör man inga mål.

Nu har Timrå vunnit massor och kan börja slappna av mer och våga sig uppåt. Gör man det ser jag hyfsad chans för Rögle där uppe.

På Timrås hemsida säger deras tränare Tommy Andersson att de ska fortsätta att att vara nogranna och disciplinerade och han säger att det inte är någon risk att laget "svävar iväg". Han tror dock på en annan matchbild denna gång.

- Jag vet inte riktigt vad vi kan förvänta oss för typ av match, men helt säkert är att vi kommer att möta ett hårt arbetande Rögle som åker mycket skridskor och vill ta tag i taktpinnen, säger Tommy Andersson till timraik.se.

Både Rögle och Timrå ställer upp med samma manskap som senast. Vem kliver fram idag? Oddsen på att det blir en back är låga, väldigt låga.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.