Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögles "stallform" är fantastisk - J18 till final

JSM avgörs denna helg i Göteborg. Jag har absolut inte missat det men har inte haft tid att skriva om det innan. Jag följde Rögles (J18) semifinal via nätet idag, jag kände faktiskt en sådan där härlig nervositet som man gör inför viktiga A-lagsmatcher. Att man får det när det handlar om J18 så är det verkligen något stort på gång.

Ärligt talat, jag trodde inte att Rögle skulle kunna hota Frölunda som var storfavoriter till guldet. När sedan Frölunda gick fram till 2-0 så kändes det verkligen som att det var godnatt. Man kan jämföra Rögle BK med travet, hela föreningen har en riktig vass stallform just nu. Då spelar det inte någon roll vilken av "hästarna" man ställer till start, man vet att flytet finns där. Så även idag.

I den tredje perioden öppnade Frölunda med att omgående göra 3-1. Fem minuter senare stod det 3-3 och enligt rapporterna var det en jämn match som Rögle växte in i.

Matchen gick till förlängning och där klev Tobias Törnkvist fram och avgjorde. Rögle J18 klart för morgondagens final mot Skellefteå.

-----

J20-laget spelar sin semifinal imorgon, 11:30, Hv71 står för motståndet och jag hade så gärna velat vara där men Rögle-Karlskoga i kvalserien kan jag bara inte missa.

J20 spelar ju lunchtid och J18 spelar final 18:30 så några spelare kommer att "dubbla" och köra båda matcherna.

- Ja, vissa spelare kommer att dubbla. Det ska bli riktigt kul att spela imorgon. Äntligen börjar matcherna om medaljerna, säger Daniel Sylwander till gronvitasumo.se

-----

Alla semifinaler och finaler i JSM kan sänds på webben och här hittar ni dem. Följ Rögles jakt på medaljerna. Det är imponerande att "lilla" Rögle ångar på i alla åldrar. Man har en enormt bra tillväxt. Rögle BK ångar på mot SM-guld och Elitserien.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.