Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögle har visat intresse för DeVergilio

Här kommer nästa nyhet i dessa "Sillytider". Fick igår höra från ett bra håll att Rögle ska ha visat intresse för forwarden, dubbelpassaren Kevin DeVergilio. Jag valde att vänta med det för jag ville först kolla om jag kunde få någon bekräftelse. Det har jag idag fått och Rögle har visat sitt intresse. Nu vet jag inte om läget (Elitserien) kan ändra på det men han finns på Rögles radar.

För att försöka få veta mer om saken hörde jag idag av mig till hans rådgivare och medhjälpare i Sverige Erik Wallström. Han ville inte bekräfta eller dementera något.

- Kevin har varit dominant i Italien och eftersom han är både tuff och skicklig samt har dubbelt pass så är han såklart intressant för klubbar i Sverige. Mer än så säger jag inte, säger Erik Wallström till gronvitasumo.se.

Jag har ingen koll på DeVergilio men vet att han funnits med i diskussionerna tidigare säsonger för Allsvenska lag. Denna säsongen har han sprutat in 68 poäng på 39 matcher i Italien. Det säger inte så mycket. Tidigare har han producerat bra i Norge också.

Han ska vara en av de som Rögle har under luppen men inte mer än så just nu.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.