Blogg listad på Bloggtoppen.se

In och ut i Mora

Att Jens Jakobs skulle lämna Mora för Luleå trodde jag faktiskt var officiellt och klart. Det var det inte men nu är det så.

- Jens Jakobs är en spelare med speed, skicklighet och poängkvalitet. En rightare som etablerat sig i Allsvenskan de senaste säsongerna och som vi känner är redo att ta sina kvaliteter till en högre nivå, säger "Osten" på luleahockey.se.

Givetvis ett tungt avbräck för Mora. Samtidigt presenterar Mora en "ersättare", Jonas Westerling flyttar hem till rötterna. Sedan han lämnade Mora 2004 har han hoppat runt i Team Uppsala, Nybro, Huddinge, AIK, Malmö, AIK igen och nu senaste två säsongerna i Almtuna. Han kommer betyda mycket för Mora spår jag. En Mora-kille som flyttar hem och är "bara" 30 år.

----

Nu ska det vara helt klart, Mattias Persson ska enligt Mrmadhawk nu vara Malmöklar. Dessutom för tre år. En klockren värvning, vilket jag skrivit nu ett par gånger men redan nu märker man skillnaden mellan Nyman och Sylvegårds filosofi. Thuresson nästa? Grynen finns men vill han?


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.