Blogg listad på Bloggtoppen.se

Hänger Fransson på Himelfarb till Linköping?

Att Himelfarb spelar i Linköping i höst, det har jag berättat för flera veckor sedan. Sedan har jag fått höra en annan sak som jag inte hade lika bra källor på, att Fransson ska vara på glid åt samma håll.
Jag har undersökt det lite och tänkte vänta att röra i den grytan till kvalserien var över men idag skriver Corren.se att Linköping visat intresse för att få tillbaka Fransson.

Precis som jag själv vet så skriver också tidningen att något som talar till Linköpings fördel så är det att familjen Fransson har kvar sitt hus där uppe.

Håller Fransson som "etta" i Elitserien? Om så blir fallet, så finns det en målvakt vid Andreas Andersson som säkerligen kan tänka sig att återvända till Ängelholm om man nu inte övertalar Gistedt.

Linköping har handplockat ur Rögle förut och kan göra det igen. Himelfarb ska dit, Fransson och Brithén kan vara på väg åt samma håll.

----

Tvillingarna Westerholm lämnar Malmö. Det skriver Mrmadhawk. Där tappar man två spelare som kunnat explodera. Jag hoppas att de väljer att flytta hem och spela i Karlskrona om de tar steget upp i Allsvenskan. Där hade de kunnat få det förtroende man inte fått riktigt i Malmö.
Sedan bekräftar Mrmadhawk det Kvällsposten skrev igår, att Jesper Mattsson inte längre är önskvärd som spelare i Redhawks.

----

Sitter ni på något, maila mig så ska jag undersöka det. Bra tips belönas. [email protected]

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.