Blogg listad på Bloggtoppen.se

Spelling överraskad - "Självklart riktigt glad"

Snacket inför helgens NHL-draft handlade om Hampus Lindholm, Daniel Zaar, Tobias Törnkvist och eventuellt Jakob Lilja. Det fanns väl en lite möjlighet att Thomas Spelling skulle bli draftad då han inte blev det förra året.
 
I den femte rundan så plockade New York Rangers överraskande upp Rögles nyvärvade talang, Thomas Spelling. Givetvis är det väldigt glädjande.
 
- Ja, det var en stor överraskning. Jag trodde inte att Rangers skulle drafta mig men självklart är jag väldigt glad över det, säger Thomas Spelling till gronvitasumo.se när jag ringer upp honom på söndagen.
 
När du inte blev draftat ifjol, hade du på känn att det skulle bli så nu?
- Jag har snackat med några lag lag och visste att de hade koll på mig. Även Rangers men det var bara någon enstaka gång så det var överraskande att de tog mig.
 
Kommer du att åka över på "campen" i år?
- Nej, jag kommer inte att åka över. Inte detta år, kanske nästa. Nu är det fullt fokus på Rögle.
 
När vi snackar lite om hans första veckor i Rögle så berättar han att det han blivit mottagen mycket bra, både av hela organisationen och även hans nya lagkamrater. Han berättar också att det har varit mycket hård träning men det var något han hade räknat med och som han verkligen trivs med. Innan vi avslutar samtalet frågar jag hur han ser på möjligheterna till att ta en plats i Rögles Elitserielag i höst.
 
- Det finns goda möjligheter men det blir inte lätt. Rögle har bra många bra anfallare som alla har samma mål, säger Thomas och berättar att han inte kommer ha någon speciell semester utan att han kommer att träna hårt hemma i Danmark för att vara i bästa form när laget samlas om fyra veckor.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.