Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögletrio i Rönnbergs trupp

Roger Rönnberg har idag presenterat säsongens första J20-trupp. Hela 34 spelare togs ut och bland dem hittar vi tre Röglespelare, Rasmus BengtssonHampus Lindholm och Jakob Lilja.
 
För Jakob Lilja kom det inte oväntat.  
- Jag var ju med i både Schweiz och Ryssland där de informerade oss om det här lägret så det var ju inte helt oväntat. 
 
I helgen var han en av Rögles unga spelare som hoppades på att bli draftad. Det blev han inte och när jag frågar hur han tog det så säger han:
- Jag får strunta i det och kämpa vidare och tänka på vad jag ska göra kommande säsong i Rögle istället.
 
Först och främst gäller det ett läger i Norrtälje där man även spelar två matcher mot Tjeckien. Därefter ska 12 spelare lämna truppen och resterande fortsätter förberedelserna inför JVM med att dra till USA för turnering.
 
Hela truppen hittar ni här.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.