Blogg listad på Bloggtoppen.se

Johan Björk nu klar för Malmö

Det gäller att välja sina tillfälle att skicka ut sina pressmeddelande. Malmö Redhawks skickar ut ett mitt under EM-semifinalen ikväll. För hockeynördar spelar det ingen roll och jag kan tänka mig att man är riktigt nöjda över att kunna presentera Johan Björk.
 
- Vi är väldigt glada att få hem en riktigt Malmöit. Han kommer att medföra rutin och stabilitet i försvaret,  säger Patrik Sylvegård på klubbens hemsida.
 
Nu har Malmö Redhawks sju backar under kontrakt och med allsvenska mått mätt ser det bra ut. Dessutom att man fått hem Johan Björk och Jens Olsson var väl det bästa som kunde hända efter turbulensen med värvningscirkusen.
 
Malmös backar
Johan Björk
Emil Carnestad
Jens Olsson
Philip Hersby
Stefan Lassen
Alexander Ribbenstrand
Mads Bödker
 
Dessutom har man nu skrivit ett kontrakt med Henrik Hetta som sträcker sig över den kommande säsongen.
 
----
 
Rögles stora J20-forward Axel Blomqvist blev idag tingad i CHL-draften för importer. Lethbridge Hurricanes plockade honom som 17:e spelare totalt och nu tappar Rögle högst troligt sin unga forward efter bara en säsong i klubben.  
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.