Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snack med Nordgren - "Jag har snackat med Rögle"

Det finns ett fåtal platser kvar att fylla upp hos elitserielagen. En spelare som mycket väl kan fylla upp en av dem är landslagsforwarden Niklas Nordgren.
Efter sex säsonger i Schweiz så ryktas han nu vara på väg hem till Sverige igen. I tisdags blev han löst från krislaget Kloten och nu intensifieras jakten på den 33-årige forwarden. Under gårdagen dök det även upp fakta som berättade att det fortfarande finns intresse från Schweiz, bland annat Ambri-Piotta.
 
Idag ringde jag själv upp Niklas för att höra hur han ser på läget och även om han säger att han "inte bestämt sig" så låter han väldigt hemlighetsfull.
 
- Jag vet inte vad jag ska säga men jag hoppas att det är klart inom en snar framtid, säger Niklas Nordgren till gronvitasumo.se.
 
Det finns intresse från Schweiz också. Är det Sverige som gäller ändå?
- Jo det stämmer att det finns lite intresse från Schweiziska lag men jag har inte tagit något beslut ännu.
 
Snacket här hemma säger att det är Timrå som gäller om det blir Sverige. Enligt Niklas själv är det absolut inte säkert att han fortsätter sin karriär i Norrland om han flyttar hem.
- Det ligger nära till hands men jag är öppen och det behöver absolut inte bli Norrland.
 
Hur ser intresset ut i Sverige? Uppgifter till mig säger att Rögle har hört sig för, stämmer det?
- Flera lag har anmält sitt intresse men jag har inte fått något bud att ta ställning till. När det gäller Rögle så stämmer det att jag har snackat med dem.
 
Efter fem starka säsonger i Rapperswil bar det av till Kloten. Där gick det inte som någon tänkt sig, varken på isen eller på högre plan.
- Jag hade en jobbig säsong förra. Först blev jag skadad och det är inte optimalt när man kommer till en ny klubb och sedan hade klubben ekonomiska problem. Det är sådant som händer och det gäller att bara gå vidare.
 
När vi snackar Schweiz så säger Niklas att en stor fördel med att spela där nere är att det är korta resor vilket passar bra när man har familj.
- Jag måste säga att jag trivs väldigt bra nere i Schweiz. Ett land med hög standard, säger Niklas.
 
Hög standard? Det gäller inte arenorna. När jag var där nere och såg Rögle spela under en försäsong så fick jag intrycket att man lägger alla sina pengar på trupperna och inte arenorna. Majoriteten håller inte bättre klass än tex Dackehallen eller Sunnerbohov.
- Jo det stämmer, arenorna håller absolut inte samma klass som hemma i Sverige. Men intresset är på topp och det är bra stämning på matcherna.
 
Niklas säger att det blir klart med ny klubb inom kort. Blir det Sverige eller Schweiz?

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.