Blogg listad på Bloggtoppen.se

Pelle nobbade talangen - "Jag hörde av mig ca fem gånger"

Igår kom det fram att förre Rögletalangen Andreas Lexhag lämnar Färjestad för Luleås J20. Målvakten är en riktigt stor talang och när han spelade i Rögle så var han en av de mest lovande ur den framgångsrika 94-kullen.
2010 lämnade Lexhag för Färjestad efter locktoner av hans släkting, Jörgen Jönsson, som tillsammans med ett, enligt uppgifter, bra kontrakt så var det hela för bra för att tacka nej till.
 
När det igår kom fram att det nu blir Luleå så var det många som undrade, varför vänder han inte hemåt till Ängelholm om han inte ska vara kvar i Karlstad? Lexhag ska enligt "de som vet" vara en blivande toppmålvakt inom svensk hockey om utvecklingen fortsätter i rätt riktning.
 
Jag fick höra på håll att det faktiskt var så att Lexhag sökte sig hemåt till Rögle. När det ändå inte blev något ville jag veta mer om varför det blev en flytt åt "fel håll".  Jag har idag varit i kontakt med honom.
 
- Ja, det stämmer att jag sökte tillbaka till Rögle. Jag hörde av mig cirka fem gånger, pratade in på telefonsvararen men han (Pelle Svensson) ringde aldrig tillbaka. Varför han inte hörde av sig har jag därför ingen aning om, tyvärr, berättar Andreas Lexhag för gronvitasumo.se.
 
Nu blir det alltså Luleå och "Hento". Hur ser du på dina chanser?
 
- Jag har inte skrivit på med Luleå än, men jag har fått ett jättebra intryck av föreningen och är än så länge positivt imponerad. Jag tror att allt kommer lösa sig i slutet av veckan, ska jag spela här så ska jag givetvis kriga för att ta förstaspaden men det finns bra konkurrens i form av Samuel Ward som jag tycker är väldigt duktig.
 
Lexhag är öppen och säger att han ärligt sökte sig tillbaka till Ängelholm men att Pelle inte svarat. Så till alla er som utryckte missnöje för att han "hellre" drog till Luleå än till Rögle kan tänka om.
Rätt eller fel av Pelle och Rögle? Eftersom han är en Ängelholmspåg med stor potential samtidigt som Rögle inte har överflöd av duktiga målvakter så förstår jag inte varför Pelle bara ignorerat. Såren sedan Lexhag lämnade 2010 är inte läkta, så tyder åtminstone jag det. Oavsett borde man, i synnerhet när det handlar om en "egen" talang, kunna föra en dialog.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.