Blogg listad på Bloggtoppen.se

Linköpings presschef går för långt

Läste nyss på Aftonbladet som snappat upp att Linköpings presschef Peter "Biffen" Karlsson går till angrepp mot de sk "medgångssupportrarna".
"Skit på er alla medgångssupportrar" är något han bland annat skriver öppet på facebook.

Visst, fans ska stötta i med och motgång men när det går åt helvete som det gjort för LHC denna säsong så får man räkna med missnöje. Då anser jag att man som presschef inte bör gå ut öppet och såga de som visar och vädrar sitt missnöje. Så länge det inte övergår till hot och våld tycker jag att man som supporter ska få bua, precis som man ska få jubla i medgång.

Det ska mycket till för att jag ska bua ut Rögle. Helt ärligt så kan jag visa mitt missnöje här i skrift men inte under match eller efter. Jag vet att det inte blir bättre men jag tar heller inte ifrån rätten för de som gör det.

Peter Karlssons inlägg på facebook:

"Skit på er alla medgångs supportrar. Supportrar är man i med och motgång. Visst gör VI en piss säsong. Inget snack om det. Men man stödjer sitt lag på bästa sätt genom att just supportra sitt lag sina färger. Åsikt om att han eller han ska bort kan man visst ha. Men då bör man vara medlem och göra sin röst hörd på årsmötet. Stå upp bakom ditt lag. Gnäll inte likt en Roony och vänd sen kappan i medgång. Klarar du inte det. Så finns det en klubb i Småland där dom klagar när do ligger fyra. Vänd er dit där är ni välkomna. Dör finner ni många lika sinande. Jag älskar Cluben kommer alltid att äska Cluben. Spelar ingen som helst roll hur eller vart dom spelar. Till er alla som inte vet. Jag har varit med sedan 1982 frekvent. Har varit med och bildat WL. Medgångs fånar dra nu snabbt vill inte höra eller se er mer."

Rätt eller fel, hur hade ni tagit emot ett sådant av Rögles Olof Erikzon? I mitt tycke har han rätt i det han skriver MEN det är som att spruta in ännu mer tändvätska i en öppen eld.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.