Blogg listad på Bloggtoppen.se

Vi håller på en 80-åring

Jag måste börja med att gratulera Rögle BK. Idag var det exakt 80 år sedan som den första styrelsen valdes. Idag 80 år senare är man jumbo i Elitserien och på jakt efter både nya spelare och poäng.
 
Som en födelsedagspresent får vi beskedet om att Fredrik Warg är tillbaka och redo för matchspel igen efter en seg magmuskelskada. Nu får vi hoppas på att Warg har fått sin dos av skadebekymmer för denna säsong. Rögle behöver få igång den landslagsmeriterade centern i jakt på lagen ovanför kvalseriestrecket.
 
Snacket om att han är på väg bort från Rögle dementerar han i dagens HD.
- Min sambo ska på grund av hennes jobbsituation flytta hemåt i januari och då tycker jag det känns onödigt att jag ska bo i ett stort hus själv. Därför har jag sagt upp det boendet och jag vet faktiskt inte var jag ska bo sen, men det löser sig säkert, säger Warg till HD.
 
På frågan om han stannar säger han följande:
- Ja, absolut. Jag har kontrakt denna och nästa säsong och har fullt fokus på detta. Självklart är det inte optimalt att bo på olika håll, men det har vi gjort förr.
 
På torsdag spelar Rögle på Hovet mot AIK i en riktigt viktig match. Idag fick vi en födelsedagspresent, på torsdag vill jag ha en tidig julklapp.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.