Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ny klubb klar för Strbak

Igår var det första gången sedan bloggens begynnelse som den inte blev uppdaterad. Som jag sagt tidigare så är julen och påsken två riktigt tunga högtider på jobb. Ni som följer mig minns säkert att jag missade avgörandet i kvalserien och var varken i Örebro eller på avslutningsfesten mot Djurgården hemma. För att förklara lite så jobbar jag dagligen nu året ut, flesta dagar från morgon till kväll. Jag kommer i mån av tid att uppdatera under denna tid men kommer snart vara tillbaka i gammalt gott slag med frekventa uppdateringar. Så vet ni läget.
 
----
 
Idag har Martin Strbak, som fick lämna Rögle för snart två veckor sedan, har gjort klart med ny klubb. Han flyttar hem till Slovakien och till topplaget Kosice som vunnit mästerskapet tre gånger under de fyra senaste säsongerna. Förra säsongen förlorade man i finalen.
 
- Det känns bra att ha gjort klart allting med ny klubb och kunna träna på is igen. Det är alltid lite frustrerande när man inte har en klubb. Jag tränade med laget för första gången idag (måndag) och imorgon åker vi på bortaturné med matcher onsdag och fredag, säger Strbak till Nätmagasinet.
 
----
 
AIK har då äntligen gjort klart med Kristian Huselius. Det har ju verkat vara på gång ett bra tag nu men nu är man helt överens om ett kontrakt som sträcker sig säsongen ut.
 
- Det betyder väldigt mycket att en så spelskicklig kille kommer in och förstärker AIK. Han är en spelare som kan lyfta andra och gör sin omgivning ännu bättre, säger Anders Gozzi till AIK:s hemsida.
 
Snacka om förstärkning. Kommer Huselius upp i samma nivå som han tidigare varit på så är det en grym klasspelare som kan vara skillnaden mellan slutspel och kvalserie.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.