Blogg listad på Bloggtoppen.se

Center och back?

Mrmadhawk levererar allt som oftast sanningsenlig information. Därför tror jag helt klart på hans senaste uppgifter som säger att Rögle och Pelle Svensson i första hand jagar en back och en center.
 
Min spontana reaktion är att det låter rätt. Två backar ut och en in är inget tapp om man tittar på vad Strbak och Preissing presterade jämfört med vad Cederholm och Panelin-Borg gjort. Förutom offensiven då, där bidrog Preissing. Därför tror jag att det är just där Pelle letar en ersättare, en offensiv back. Defensivt har man redan "täckt upp".
 
En center, en kreativ sådan har Rögle förutom Brithén då saknat. En viss Ryan Vesce ryktas det fortfarande om. Får Pelle den chansen, så tror jag absolut att han tar den.
 
Vi får vänta och se men jag måste säga att trots min inaktivitet här på sistone så ploppar in tips. Både riktiga långskott och andra mer logiska. Idag var det en som sa att han såg Sondell i en butik tillsammans med en okänd "amerikan". Det var inte Preissing eller Iggulden eller någon annan man som Röglesupporter känner igen. Självklart är sånt här spännande men oftast när det är sådana här saker så är de totalt oskyldiga. Så hetsa inte upp er i onödan.
 
Hittar Pelle en back och en center? Jag tror på Mrmadhawks uppgifter om att önskelistan ser ut så.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.