Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snabbt med Jakob Lilja - "Bra med höga krav"

Rögle laddar för fullt inför dagens match mot Rapperswil. En av de unga spelarna som jag tror mycket på är, Jakob Lilja. Det känns som att han kan ta det där sista stora klivet denna säsong.
 
Jag fick ett par snabba ord med Lilja om hur han känner inför säsongen.
 
- Den kommande säsongen ska bli rolig och jag ser verkligen fram emot att serien ska starta. Jag tycker det känns bättre och bättre hela tiden sen är det bara köra så hårt man kan. Samtidigt kan det vara bra med höga krav också, säger Jakob Lilja till gronvitasumo.se.
 
Det har varit mycket snack om Rögles trubbiga offensiv. Frågan är, har man lyckats få upp knuten nu efter 5-0 senast?
- Det får vi se jag tror dock att det handar lite om att vi var en del nya och tyckte det släppte en del redan förra matchen för anfallsspelet.
 
Ikväll väntar Rapperswil och Lilja som gjorde mål senast spelar tillsammans med Warg och Lindgren ikväll. Jag bad Jakob beskriva kedjan.
- Lindgren är en hårt jobbande spelare som är lätt att spela med, Warg är en bra är riktigt bra tvåvägsspelare som jag också trivs med.
 
Då ska du stå för det kreativa i den kedjan alltså?
- Det tycker jag att vi gör alla tre.
 
Fem snabba
Buss eller flyg: Flyg
Lättast att spela med i laget: "Jacke"
Han bor jag med i Schweiz: Viktor Lindgren
Värst morgonhumör i laget: Sondell kan vara rätt trött ibland.
Han har sett vassast ut på försäsongen: Gerber.
 
----
 
Rögles laguppställning ikväll
 
Fransson (Gerber)
Jensen, Strbak - Tjärnqvist, Brithén, Everberg
Bonsaksen, Panelin-Borg - Liljewall, Johansson, Lindqvist-Hansen
Sondell, Preissing - Bergström, Sylwander, Spelling
Lilja, Warg, Lindgren
 
Helsingborgs Dagblad, Kvällsposten och P4 är på plats och bevakar Rögles matcher denna vecka. Här har ni en länk till P4:s radiosändning.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.