Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lundberg testspelar mot Rögle - Omark klar för Zug

Linus Omark har bestämt sig, han väljer att inte vänta in NHL utan har skrivit på för Zug nere i Schweiz. Det avslöjar han först själv på twitter där han skriver "Har äntligen skrivit på för ett nytt lag, ser fram emot att representera Zug".
 
Givetvis tråkigt för de som drömde att få se Omark i Elitserien. Självklart fanns det intresse från Sverige men han nobbar alltså Elitserien denna gång och ser istället framemot att få leda sitt nya lag.
- Jag vill inte hem just nu, utomlands passar mig. De (Zug) vill att jag ska leda deras powerplay och leda deras bästa spelare. Det är en roll som passar mig, säger Omark till Sportbladet.
 
 
----
 
En annan spelare som är på väg till Schweiz är, Emil Lundberg. Enligt Klotens hemsida ska han testspela med laget på fredag när Kloten möter Rögle. Då får alltså Warg och Lindgren oväntat stöta på en gammal Luleåvän.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.