Blogg listad på Bloggtoppen.se

Porseland är inte aktuell - "Rögle är inte ett av mina alternativ"


Jag läste det igår, Expressen uppger att Mathias Porseland ryktas tillbaka till Rögle. Jag var direkt tveksam till det men även om jag inte har något emot Porseland så känns det inte som att det är på den nivån Pelle söker. Enligt mig har Rögle redan backar i samma klass.
För att få mer information om läget ringde jag upp Mathias nu på förmiddagen och frågade om det finns någon substans i ryktet.

- Nej, det stämmer inte alls. Jag har inte hört något från Rögle och har andra spår jag jobbar på. Så Rögle är inte ett av mina alternativ, säger Mathias Porseland till gronvitasumo.se.

Vad är det för spår du jobbar på? KHL?

- Det är ju något som finns i bakhuvudet men inget konkret där ifrån. Vi får se men visst hade det varit ett alternativ.

Så nu kan ni koppla bort det ryktet. Pelle siktar som sagt högre. Även om han kan ha tagit ett steg i Finland tror jag inte han är någon spelare som gjort skillnad i ett Elitserielag.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.