Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Pitcen" ryktas ta över J20

Har sedan jag skrev att J20-tränaren var klar fått flera tips, alla säger att det ska vara Daniel "Pitcen" Petersson. Han ska ta över som huvudansvarig sägs det.

Han har varit inom föreningen ett tag och tidigare assisterat Dan Tangnes i J20, coachat U15 och sedan varit assisterande i J18 till Bogren. Vad jag hört av personer som vet hur "Pitcen" är och fungerar så är det en bra fystränare med bra ispass men sämre som coach. Där ska man kunna hitta ett bra komplement.
En av de som tipsat känner till tränarna och spelarna väl och säger att "Pitcen" tidigare fått lämna J20 då Tangnes var coach för att spelarna inte var helt belåtna med hans kunskapsnivå. En del tips är väldigt positiva, andra är negativa. Så här är det alltid, man kan inte göra alla nöjda. Själv har jag inte hunnit bilda mig en uppfattning om hur "Pitcen" är men det lär jag bli varse under hösten.

Nu ser han alltså ut att få en ny chans, denna gång som huvudansvarig. Vad tycker ni om valet?


 


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.