Blogg listad på Bloggtoppen.se

Surras om Corey Locke

Ett namn jag hörde tidigt om var Corey Locke jag försökte gräva vidare där men kom ingenstans. Så jag släppte det. Idag kommer nya uppgifter som återigen pekar på att Rögle hört sig för där.

Skulle det stämma så är det ju verkligen en center som har bra meriter och vräkt in poäng i AHL, Binghamton Senators, säsong efter säsong. Han har varit bofast i AHL-Allstarlag och förra säsongen tog han hem rubbet, MVP, poängliga och assistliga. Han har fått känna på NHL men sägs vara för liten, 175 cm. Jag har inte sett honom själv men statistiken är minst sagt lovande.

Detta är bara ett rykte men efter att ha fått samma namn från olika håll vid olika tidpunkter. Ingen rök utan eld säger man.

----

Erik Lindström, backen som spelade i Rögles J20 förra säsongen, har denna säsong spelat för Halmstad HF i division 1. Det har gått bra, 25 poäng på 41 matcher är bra för en back som gör sitt första år som senior.  Idag hörde jag av en med bra koll där att han är klar för Nybro. 

- Erik lämnar Halmstad för Nybro för att ta ytterliggare ett steg i karriären och Nybro har en nysatsning på gång, säger en källa som har stenkoll på detta.

----

Bonsaksen ska vara klar för en förlängning i Rögle nu. Man lär köra ut det officiellt imorgon. Då kommer Rögle även lämna besked till Glimmenvall. Så man kör väl det på ett bräde.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.