Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Hade Rögle visat intresse hade det varit väldigt ömsesidigt"

Som sagt, det går väldigt många rykten. Igår grävde jag lite på olika håll när det gäller målvaktsplatsen. Lindskoug kommer som sagt inte att vara en av två. Det har jag fått rätt klart för mig. Pelle är ute och letar målvakt.

En av de som jag fått tips om är Magnus Åkerlund som nu senast spelade i Borås. Jag tyckte att det kändes fullt möjligt, en målvakt som kommer från trakten (Osby), har några säsonger i Elitserien i bagaget, väl skolad i HV71 och framförallt så håller han en bra nivå. Jag har fått känlsan av att det är på den nivån Pelle söker sin målvakt.

Jag undersökte det lite mer noga. Ringde upp Magnus och frågade rakt ut.

- Det stämmer tyvärr inte. Hade Rögle varit intresserade hade det varit väldigt ömsesidigt, säger Magnus Åkerlund till gronvitasumo.se.

Att han och Alexander Bergström kommer från samma by kan man inte ta miste på, kändes som att man pratade med "Berget". Att Åkerlund stannar i Borås ser jag inte som troligt. En orolig säsong där räcker förmodligen, om nu Borås klarar situationen som inte alls ser så ljus ut.

- Ja, vi är båda från Osby så jag kan tänka mig att vi låter likadant, haha. Jag är dåligt insatt i det ekonomiska läget så vi får se vad som händer där.

I mina ögon håller du högre klass än så, du bör ha en del intressanta alternativ.

- Jag är öppen för allt just nu. Jag tycker att jag visade här att jag klarade spela på en hög och jämn nivå under säsongen.

----

Det finns helt klart "guldkorn" i Allsvenskan, jag vill påstå att Åkerlund är ett sådant.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.