Blogg listad på Bloggtoppen.se

Viktigt att inte ta ett steg tillbaka ikväll

Bofors i Nobellhallen är inte något man ser fram emot precis. En tuff nöt att knäcka men faktiskt är det så att Rögle vann tre av fyra möte mellan lagen förra säsongen, 4-1 och 4-2 vann Rögle med hemma medans man först föll med 0-1 borta och vem minns inte Calle Gustafssons avgörande straff där uppe i februari. Den gången vann Rögle med 3-2. Det kan mycket väl bli straffar ikväll också.

Hittade straffarna från den matchen på "tuben".



Tycker ändå Bofors känns starkare denna säsong och främst Bellissimo i målet ger laget en bra grund att stå på. I det läge Rögle är i så skulle en förlust svida, speciellt nu när hoppets tänds efter Almtunasegern senast. Att man redan har tankarna på Malmömatchen, nej det tror jag inte.

Jag ska bänka mig vid datorn och se den på S24. Har sett ett par matcher där denna säsong och de senaste har kvaliten varit mycket bättre. Hoppas på det ikväll också. Klicka här och beställ matchen.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.