Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jag vill inte ens tänka på "Hawkan"

Rögle satsar pengar på att förbereda laget för varje match. Vid längre bortaresa åker man alltid dagen före match för att få bästa möjliga förutsättningar. Det är få lag som har den möjligheten i serien. Rögle har den men vad hjälper det?

Man hade verkligen behövt lite vinden i seglen som dagens seger skänkt. Rögle hade den i så fast grepp man kunde och skulle vunnit den. Dagens bistra sanning är att Rögles mentala sida är svag förtillfället. Det finns spöken som måste jagas bort, släpp av dem i Karlskoga.

Nu väntar ett derby och Malmö Arena kommer koka (om den nu kan det), "Hawkan" kommer showa och trumman kommer eka osv. Mardrömmen är inte långt borta, jag erkänner att jag är rädd för den. Det finns ingredienser i den soppan som får varje Röglesupporter att spy. Enda medicinen är seger men vem tror på det? Gör spelarna det? Hur stort tålamod har Elvenes, Hansson eller Hedlund?

På onsdag hoppas jag att ni finns där och stöttar Rögle i derbyt. Jag vet som sagt att besvikelsen är enorm och många har gett upp hoppet helt. Dagens match var droppen för många. Det är trots allt ett derby som väntar, ett derby som måste vinnas för att rädda förtroendet. Det kan gå, det ska gå. Spara på sågen nu, ta den hellre på onsdag kväll, ge laget den chansen att rädda hedern.

Tror spelarna har det lätt att hålla sig för skratt på bussresan hem.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.