Blogg listad på Bloggtoppen.se

Dubbel seger ger hopp - 615 900 till "Shaking generation"

Har precis kommit hem från matchen Rögle - Almtuna. Vet inte om man känner mest lättnad eller glädje efter 2-0 segern. Skitsamma egentligen, Rögle vann och tog tre oerhört viktiga poäng. Har jakten startat nu?

Spelmässigt var det bra fart och i första körde man över Almtuna men trots 13-2 i skott stod det 0-0 på måltavlan. Sondell hade en puck inne men periodsignalen han skråla 25 hundradelar tidigare.
Nu gjorde det inte så mycket för redan 1,30 in på andra satte Alexander Johansson ledningsmålet och när Lindgren satte 2-0 i powerplay så kändes det tryggt. Ändå kunde jag inte koppla av, man har varit i liknande situationer tidigare och tappat i slutperioden.
Det gjorde man inte idag och Fransson tog revansch på sig själv och höll nollan.

Bäst i Rögle ikväll var just Fransson som gjorde ett par svettiga räddningar när Almtuna ville komma in i matchen.

En annan sak som var matchens stora grej var Björn Hellqvists insamlig till Parkinson, den sista siffran jag hörde var att man fått in 615 900:- och den siffran lär öka något. Ändå tycker jag att publiksiffran var sämre än väntat 3151 åskådare. Jo, jag vet att Rögle inte spelat bra osv men jag trodde ändå att fler skulle komma för att hylla Björn. Hur många av dessa återvänder nästa fredag när mindre glamourösa Sundsvall kommer, två dagar efter en urladdning i Malmö.

Så lättad man känner sig efter segern. Skitsamma om det inte var bra rakt igenom men detta är absolut något att bygga vidare på. Nu väntar två "otäcka" bortamatcher, Bofors och Malmö. Någon som inte kan känna sig lättad är Almtunas nya headcoach Johan Silfwerplatz. Han har varit det i två matcher sedan Bobo fick kicken, det har blivit noll poäng och dessutom NOLL MÅL.

Filmade när Björn fick ta emot hyllningarna på isen. Dålig vinkel men ändå.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.