Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bra krönika av Rooth

I dagens HD så har Daniel Rooth fått ihop en krönika om läget i Rögle som träffar mitt i prick, nästan i alla fall. Läs den här.

Han skriver bland annat att man inte ska lägga resurser på att göra "sista värvningen" nu utan mer investera för framtiden. Där kan jag tycka lite annorlunda. Säsongens Rögle håller inte klassen och därför minskar intresset, publiktillströmningen allt mer för varje vecka. Skulle man välja att inte ta in något som spetsar laget och tro att detta laget tar Rögle till kvalserien så är min åsikt att man är fel ute. Till kvalserien ska man, det är därför Hedlund kickat Elvenes. Nu ska det hända saker.

Däremot kan jag hålla med Rooth att man ska göra en framtidsinvestering. Precis som jag själv önskade igår så vill Rooth också ha in Stefan Bergqvist om det går.
När vi sedan snackar "sista värvningen" så kan det vara en långsiktig det med, ett kontrakt som sträcker sig över nästa säsong. Då är det inte bortkastade pengar om man kör in i väggen under våren.

Om det stämmer att Elvenes bara haft mindre ekonomiska muskler än Malmö och Leksand så undrar jag vad man lagt för summor på de man tagit in? Visst, de som var kvar i truppen har med all rätt fått bättre kontrakt men spelarna som gjort entré, snacka om utslängda pengar på spelare som inte passar in i Rögles hockey. Vi är halvvägs nu, haft enorma skadeproblem och resultaten går emot. Elvenes har alltså suttit med bra ekonomiska muskler och bara tittat på?

Det som svider är att konkurrenterna jobbar för fullt med att förstärka. Västerås, Leksand, Mora, Örebro och Malmö är aktivt ute. Rögle säger att man varit det hela tiden, inget händer.

Daniel Rooths krönika träffar nästan mitt i prick och han ser det på ett sätt som är tryggt och det absolut klokaste med tanke på turbulensen, att man ger upp säsongen och bygger för nästa. Det är kanske det klokaste men varken jag, spelarna eller Rögle vill kasta in handduken innan vi ens nått december månad.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.