Blogg listad på Bloggtoppen.se

Intervjuserie - Först ut Örebros Joel Johansson

Det är rätt dåligt med nyheter under för tillfället så därför inleder jag redan nu min intervjuserie med olika spelare. Inriktningen är att känna på olika nyförvärv i de olika lagen. Det är ofta där man kan få bra saker har jag lärt mig.

Idag inleder jag serien med en jag tidigare varit i kontakt med under Sillyn, Örebros nyförvärv från Troja, Joel Johansson. En back som det fanns ett bra intresse för men valet föll på Örebro. Något han inte ångrar idag.

- Jag är fruktansvärt nöjd över att jag ska spela i Örebro, berättar Joel för gronvitasumo.se.

Joels succé under förra säsongen gav stort eko i hockeysverige och både Rögle och Malmö visade intresse, I Rögles fall stannade det vid intresse.

- Jag hörde bara att Rögle var intresserade, det blev inte mer än så.

Örebro är ett tippat topplag medans Troja lär få en ny tuff säsong. Märker du skillnad rent organisatoriskt och på kvaliteten på passen?

- Ja, Örebro anställde en ny fystränare efter förra säsongen. Han är riktigt bra. Det är ett väldigt bra upplägg på träningen och det märks att alla (spelare, ledare och alla inom klubben) jobbar hårt och har klara mål för kommande säsong.

Han var inte ensam att lämna Troja, det gjorde även några andra tongivande spelare som Mattias Persson och Sami Sandell tex. Hur tror du "ditt Troja" klarar sig nu?
- Det verkar som att dem satsat ungt och hungrigt i år Jag hoppas att det kommer gå bra för dem såklart.  Jag har spelat i Troja i hela mitt liv och nu ska man stå där som motståndare, det kommer nog kännas speciellt. Givetvis kul, säger Joel.

Örebro är ett stjärnspäckat lag jämfört med Troja. Hur kommer det att kännas att spela i samma lag som Kåberg, Strömberg och Sjödell-Wiklander för att ta några ur högen?
- Jäkligt inspirerande uppgift för mig.

Som ny i klubben har han snabbt rotat sig och har varit med laget sedan sommarträningen startade. Jag frågade vad han hunnit få för uppfattning om tränaren Peter Andersson.

- Jag har bara fått positiva vibbar ifrån honom. han verkar vara en bra tränare som manar på sitt lag mycket. Spelarna som varit här innan har bara bra saker att säga om honom, avslutar Joel Johansson vår pratstund.

-----

Detta var det första "offret" i denna miniserie där jag kommer ta pulsen på fler nyförvärv i hockeySverige.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.