Blogg listad på Bloggtoppen.se

Vem vill till Oskarshamn?

Oskarshamn tappar sin offensiva back, Tero Konttinen som har utnyttjat en klausul som innebär att han kunde bryta kontraktet. Enligt sportchefen i Oskarshamn Roger Jönsson handlar det om en allsvensk toppklubb som gjort klart med finländaren.
– Jag hade räknat in Tero, men i sista timmen fick han ett större anbud. Det handlar om en allsvensk klubb, jag vet inte vilken, men det lär väl handla om någon av toppklubbarna, säger Roger Jönsson till barometern.se.

Det som får mig väldigt nyfiken när jag läser artikeln är att Roger själv berättar att han var på scoutingresa i Ängelholm när Rögle mötte Mora.
– Jag var och tittade på Rögle–Mora förra veckan. Det var främst tre spelare jag tittade på. Två jätteintressanta i Mora och en i Rögle, som dessutom visat intresse att komma till Oskarshamn.

Då går ju tankarna direkt till vem vill till Oskarshamn i dagens Rögle? Min första tanke är Joel Gistedt. Om inte lär det säkert handla om Carl Gustafsson eller Patrik Bergström. Jag känner ingen oro där för det är långt mellan ett "ja det är ett alternativ" från att genomföra övergången.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.